Het geheimenis van de 7 donderslagen

30-07-2024

HET OPENBAAR WORDEN VAN DE ZONEN VAN GOD - deel 7
HET GEHEIMENIS VAN DE ZEVEN DONDERSLAGEN
Lezen: Openbaring 10

Dit is voorlopig de laatste overdenking in deze serie van HET OPENBAAR WORDEN VAN DE ZONEN VAN GOD.
Mijn grootste ontdekking was dat Gods Woord naar een climax lijkt te werken waarin de Here Jezus uiteindelijk terugkomt bij de laatste bazuin.
Vlak voor die climax wordt de eerste bazuin geblazen. Deze wordt geblazen onder een geopende hemel: 'En de hemel week terug als een boekrol die wordt opgerold.' Op.6:14   
Oftewel, NIETS kan meer verborgen blijven, alles is vanaf dit moment openbaar.
Dit is de setting waarin 144.000 personen gemerkt zijn aan hun voorhoofd (Op.7:3-4), personen van wie wij weten dat zij beschermd zijn gedurende de bazuinen-oordelen, want: 'En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten. ' Openbaring 7:4
Dit is, in mijn beleving, het openbaar worden van de zonen van God.

Mijn conclusies tot zover:
- Het gaat om een overblijfsel van Gods erfdeel. Micha7:18
- Allen die door de Geest van God geleid worden zijn zonen van God. Rom.8:14

- De kandelaar, waarschijnlijk een overblijfsel uit de gemeente, zal gevoed worden met gouden olie uit de twee olijfbomen. Zach.4:14
- Er is een speciale taak weggelegd voor 144.000 personen, die zuiver zijn gebleven. Op.14:4
- Zij behoren waarschijnlijk tot de getuigen van Jezus Christus Op.11:4 Rom.11:24
- Zij weerhouden de zoon van het verderf van troonsbestijging. 2Thess.2:4
- Het openbaar optreden van de 144.000, start na het verbreken van het 6e zegel. Op.7:3-8
- Zij treden op onder een geopende hemel. Op.6:14
- Zij krijgen een merkteken aan hun voorhoofd, wat hen bescherming geeft in de periode van de bazuinen. Op.7:4
- Als zij behoren tot de twee getuigen, zouden zij de bazuin-oordelen kunnen uitvoeren. Op.11:6
- De bazuin-oordelen zijn noodzakelijk om de oogst van de aarde te laten rijpen. Op.14:14
- Na de bazuin-oordelen zijn zij de eerstelingen die geoogst worden van de aarde. Op.14:4

Heb jij dat ook dat je maar wilt blíjven lezen en graven naar die geheimenissen die God in Zijn Woord heeft gelegd?
Echter niet elk geheimenis kan al doorgrond worden. Het geheimenis van de zeven donderslagen mag Johannes niet opschrijven: 'Verzegel wat de zeven donderslagen gesproken hebben en schrijf dat niet op.' Openbaring 10:4
Is dit het geheimenis waar God al over sprak met Zijn profeten: 'Maar in de dagen van de stem van de zevende engel, wanneer die op de bazuin zal blazen, zal ook het geheimenis van God volbracht worden, zoals Hij aan Zijn dienstknechten, de profeten, verkondigd heeft.' Op.10:7
HET WOORD VAN GOD, verkondigd aan profeten, moesten zij doorgeven middels profetie.
Alle profetie heeft één ding gemeen: 'De geest van de profetie is namelijk HET GETUIGENIS VAN JEZUS.' Op.19:10
Zou dan in het getuigenis van Jezus het geheimenis liggen wat bij de laatste bazuin wordt geopenbaard?

Wat zegt het boek Openbaring nog meer over HET GETUIGENIS VAN JEZUS:
- 'Deze heeft van HET WOORD VAN GOD getuigd en van HET GETUIGENIS VAN JEZUS CHRISTUS, alles wat hij gezien heeft. ' Openbaring 1:2
- 'Ik, Johannes, die ook uw broeder ben en deelgenoot in de verdrukking en in het Koninkrijk en in de volharding van Jezus Christus, was op het eiland genaamd Patmos, omwille van HET WOORD VAN GOD en HET GETUIGENIS VAN JEZUS CHRISTUS.' Openbaring 1:9
- 'En toen het Lam het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren omwille van HET WOORD VAN GOD, en omwille van HET GETUIGENIS dat zij hadden. ' Openbaring 6:9
-'En de draak werd boos op de vrouw, en ging heen om oorlog te voeren tegen de overigen van haar nageslacht, die DE GEBODEN VAN GOD in acht nemen en HET GETUIGENIS VAN JEZUS CHRISTUS hebben.' Op.12:17
- 'En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten, en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om HET GETUIGENIS VAN JEZUS en om HET WOORD VAN GOD' Openbaring 20:4

Als God zegt dat iets geheim moet blijven tot de laatste bazuin, dan zal het geheim blijven.
Echter HET GEHEIMENIS wat we al eerder in o.a. Efeze, Galaten en Kolossenzen terug zagen komen, had altijd te maken met het GETUIGENIS VAN JEZUS. Hij die het Woord in persoon is.
Zoals Mozes en Elia gelden tot personificatie van de wet en de profeten, zo is Jezus de personificatie en vervulling van het WOORD en zo een getuigenis voor allen.
En zo zullen de zonen van God het Woord bewaren en het getuigenis van Jezus Christus hebben.
Laten wij net als Johannes ons volledig vullen met het Woord door het Woord te eten zodat we samen met hem kunnen zeggen: 'het was in mijn mond zoet als honing, maar toen ik het opgegeten had, werd mijn buik bitter.' Op.10:10
Als het Woord zo in ons leeft, dan zullen wij net als Johannes deze vakantie profeteren over vele volken, naties, talen en koningen.


Danken en bidden:
* Heer wij willen U danken voor Uw leiding in de afgelopen weken als het gaat om de zonen van God waar de schepping reikhalzend naar uitziet.
* Heer, wat het geheimenis van de zeven donderslagen ook is, U roept ons op om Uw Woord te bewaren en het getuigenis van Jezus Christus te zijn.
* Heer vul ons met Uw Woord en laat het zoet zijn in onze mond, geef het de verslavende werking van honing, zodat wij blijven eten van Uw Woorden, zodat wij vol worden en zullen overlopen.
* Zodat van de overvloed van ons hart, onze mond zal spreken. Lukas 6:46
* Heer U zegt ook: 'Wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart.' Prediker 1:18 Is dat de reden waarom dit boekje bitter wordt in de buik van Johannes? Heer, U wilt ons Uw pijn ten aanzien van deze wereld laten voelen, de pijn voor een wereld die verloren gaat als zij U niet kent. De pijn die U voelde toen U zei: 'Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en hen die naar haar toe gezonden worden, stenigt! Hoe vaak heb Ik je kinderen bijeen willen brengen, zoals een hen haar kuikens onder haar vleugels bijeenbrengt, maar jullie hebben niet gewild.' Mat.23:37
* Heer, is het openbaar worden van de zonen van God waar de schepping reikhalzend naar uitziet, het geheimenis?

Maak een gratis website.